5 хранителни съвета за бързо и трайно сваляне на килограми

5 хранителни съвета за бързо и трайно сваляне на килограми


Храната е благословия и проклятие. Храната  дава нужните ни хранителни вещества и осигурява енергия за нашето тяло. Храната може да е чисто удоволствие. Но храната може и да ни направи дебели, с всички произтичащи от това последствия.

Тренировките горят калории, тонизират мускулатурата и стимулират увеличаването на мускулната маса. НО! Винаги можем да поемем с храната много повече калории, отколкото са ни нужни. Затова храненето е най-важния фактор, който определя колко тежим, как изглеждаме и как се чувстваме.

Ето защо след  5-те упражнения за плосък корем ще обърнем внимание и на храненето.

Ако не знаете от къде да започнете ще се опитаме да ви помогнем с тези 5 съвета .

 

1.                  Първо най-важното – хранителният РЕЖИМ!


Един от сигурните начини да си развалите фигуратаздравето) е като се храните хаотично. Например 1-2 пъти дневно, чак когато вече сте озверели от глад, или пък да „гризкате” през целия ден разни неща (солети, фъстъчки, бисквитки...).

Вкарайте храненето в ред – започнете да се храните всеки ден по едно и също време! 3 или 5 храненния – това не е толкова важно, броят на храненията ще се определи от вашите потребности и възможности (тегло, възраст, активен/застоял начин на живот, работа/училище, достъп до подходяща храна през деня и др.).

Най-простият вариант – закуска, обяд и вечеря, е добро начало. Този елементарен режим ще дава на тялото ви сравнително редовно хранителни вещества – а това ще ви осигури много по-добри условия за работа, удоволствия, тренировки и възстановяване.

Освен това ще можете да регулирата съвсем елементарно приеманите калории – ако закусвате редовно с две филийки хляб с масло, 2 яйца и чаша кафе, и сте натрупали малко мазнини  - просто намалете филиите от 2 на 1, без да смятате калории/протеини/мазнини/въглехидрати. Това е прост и ефективен начин да коригирате калорийния си прием в желаната посока.



2.              Калории, въглехидрати, протеини, мазнини - кой е злодеят?


Когато приемаме повече калории от колкото са ни нужни – тялото се стреми да складира излишъка под формата на телесни мазнини. Ако приемаме по-малко калории, тялото ще се принуди да използва част от напрупаните запаси за да компенсира този дефицит.

Ако искаме да намалим обиколката на талията и задника се налага да намалим калориите (респективно – колечеството храна)! Това правило не може да се заобиколи, прескочи или игнорира – просто го имайте предвид, ако искате да ви се получат нещата.

Най-често виновникът за излишните килограми са въглехидратите – те са вкусни, те са навсякъде, те са пристрастяващи. Намалете приеманите калории от въглехидрати за да имате успех с вашата диета.

Заменете бързоусвоимите въглехидрати с висок гликемичен индекс (захари, бял хляб, бял ориз, сладки плодове – портокали, банани, диня) с по-бавно усвоими въглехидрати, с високо съдържание на фибри (пълнозърнест хляб/спагети, кафяв ориз или ориз със зеленчуци, не много сладки плодове – грейпфрут, малини, къпини, боровинки)

Протеинът е най-подценяваният макронутриент  – има същите калории като въглехидратите, но се усвоява много по-бавно! Протеинът осигурява аминокиселини за обновяването на всички тъкани и органи, за синтеза на ензими, невротрансмитери и хормони, и е основен градивен елемент на скелетните мускули (които „изгарят” най-много калории).

Повишете приема на храни богати на протеин (яйца, месо, риба, млечни продукти, ядки)! Така ще сте заситени за по-дълго време и ще поддържате по-добре мускулната маса (повече мускули = повече изгорени калории, дори когато се излежавате на дивана!).

Мазнините не са ни враг! (освен когато ги комбинираме с много въглехидрати). Те също забавят усвояването на приетите калории, което позволява по-ефективно тялото да ги използва. Освен това са незаменими за производството на хормони, за поддържане на колагеновите структури (стави и сухожилия, коса/кожа/нокти) в отлично състояние, за усвояването на мастно разтворимите витамини и др.

Ако искате да сте чисти, с малък процент телесни мазнини – наблегнете на яйцата и мръвката, яжте салати от пресни зеленчуците (със зехтинче) и махнете хляба, сладкото и соковете.

 

3. Поддържайте вашият метаболизъм


Основна грешка при диетите за отслабване е драстичното намаляване на приеманите калории. За да са сигурни, че ще са в калориен дефицит, много хора се презастраховат с намаляването на храната. Това има краткосрочен ефект (няколко килограма за седмица – две), но после става зле... Тялото се ориентира безпогрешно в ситуацията – отчита катастрофалния прием на храна и взема светкавични мерки да не умре от глад! Това влючва забавяне на обмяната на веществата и намаляване на чистата мускулна маса. Даже няма да коментирам намаляването на работоспособноста и желанието за тренировка,  раздразнителността и ... ГЛАДЪТ! Адски много причини да се откажете от този неразумен подход още на втората седмица.)))

При такова гладуване няма добавка, която да ви засили метаболизма. Всичко, което се иска от вас за да отслабнете достатъчно и да запазите резултата, е да се храните!

Какво имам предвид? Ако са ви нужни 2500 калории на ден за да поддържате сегашните си килограми, е достатъчно да намалите приеманата храна само с 500 калории (т.е. с 20%, а не наполовина!) за да сваляте по 2-3кг на месец. Никакви 1000 калории на ден (примерно 4 белтъка с краставица, 100г пилешки гърди със зелена салата, 150г риба със салата зеле) – вие сте активни хора, които ходят на работа, грижат се за семейството и обичат да забавляват, а за това са ви нужни доста калории!

Приемайте достатъчно протеин (1,5 - 2 грама на кг телесно тегло, от месо, яйца, риба, млечни продукти, ядки), заедно с умерено количество „хубави” въглехидрати  и мазнини – така не само ще осигурите достатъчни хранителни вещества на тялото (за да ви служи безотказно за работа и удоволствия), но и ще си гарантирате умерено и стабилно намаляване на излишните мазнини.
Когато имате подходящият за вас хранителен режим, с който започнете да сваляте излишните кола, може да помислите вече и за някакви добавки, които да ви помогнат нещата да се случват по-бързо и по-лесно.

За по-бърз ефект при изгаряне на излишните мазнини препоръчваме да ползвате натуралния продукт ACETYL L-CARNI PLUS (ацетил-L-карнитин, екстракт зелен чай от Кения, хром), 2 пъти по 2 таблети на ден, с чаша вода, на гладно, сутрин и следобед. (Прочетете повече тук.)

 

4. Не забравяйте водата!

Човешкото тяло се състои от около 70% вода – този факт трябва да е достатъчен за да оценим важността на водата. В течна среда протичат всички процеси в тялото, водата служи за транспортиране на хранителни вещества до всяка клетка, водата пренася и всички отпадни продукти от метаболизма извън тялото (с потта и урината), водата участва активно в поддържането на постоянна телесна температура и предпазва тялото ни от прегряване...

Пийте достатъчно вода! 2-3 литра на ден ще ви осигурят оптимална работа на организма. Ако прекарвате повече време на висока температура и сериозно физическо натоварване, нужното количество може да достигне 5-6 литра.

Водата е още по-важна от храната – негативният ефект от обезводняването се усеща много по-бързо и по-мощно от гладуването.

Не бъркайте пиенето на вода с пиенето на течности! Много напитки съдържат високи количества захари, които могат да провалят диетата ви! Такива са не само най-популярните газирани и енергийни напитки, но и любимите ви фрешове!  Ако не можете без плодове – включете ги в менюто (естествено това ще е за сметка на други въглехидрати).


5. Пийте зелен чай! Пийте зелен чай! 


Добре познатата по цял свят напитка! Не случайно зеленият чай е толкова популярен – освен множеството полезни за здравето свойства, той е и ценен помощник в борбата с излишните килограми:

- още с първите глътки се усеща тонизиращият ефект върху нервната система – точно от каквото се нуждаем в началото на работния ден или преди тренировка.

- мекият диуретичен ефект засилва отстраняването на излишните течности от тялото и в комбинация с приемането на достатъчно вода ускорява намаляването на обиколките на такива показателни места като глезените, колената, талията и ханша.

- помага в контролирането на апетита - когато нервната е тонизирана е много по-лесно да се съсредоточим върху разни други неща, различни от храна, така вероятността да нарушим хранителния си режим става минимална.

Чаят трябва да е слабо подсладен (захар или мед – все тая) за да не глътнете с него „без да искате” голяма доза бързоусвоими въглехидрати. А най-добре – неподсладен.

Прясно приготвеният  чай е с най-добри вкусови качества, разбира се, но ако не обичате вкуса и аромата му или нямате време да си приготвяте всеки ден чай – може да ползвате качествени екстракти под формата на хранителна добавка.

Препоръчваме ви да опитате натуралния продукт ACETYL L-CARNI PLUS. Освен L-карнитинът, който играе незаменима роля в енергийния метаболизъм на цялото тяло, той съдържа и висококачествен екстракт от зелен чай от Кения, с 50% съдържание на катехини и 5% съдържание на кофеин. Прочетете повече тук.

Всички новини

5 хранителни съвета за бързо и трайно сваляне на килограми5 хранителни съвета за бързо и трайно сваляне на килограми Храненето е най-важния фактор, който определя колко тежим, как изглеждаме и как се чувстваме.  5 ЕФЕКТИВНИ УПРАЖНЕНИЯ ЗА ПЛОСЪК КОРЕМ5 ЕФЕКТИВНИ УПРАЖНЕНИЯ ЗА ПЛОСЪК КОРЕМ    Ако сте решили да запретнете ръкави в името на доброто здраве, отличното настроение и добрия външен вид - ние имаме няколко съвета как да постигнете истински резултати по най-бързия начин.  РАБОТНО ВРЕМЕ ПО ПРАЗНИЦИТЕРАБОТНО ВРЕМЕ ПО ПРАЗНИЦИТЕ F2 FULL FORCE с нова визияF2 FULL FORCE с нова визия От 2015 популярната марка ще бъде с по-стилен дизайн. Изтеглят от пазара продукт на Джей Кътлър заради забранена съставка!Изтеглят от пазара продукт на Джей Кътлър заради забранена съставка! Световно първенство по фехтовка за ветерани, Варна 2013Световно първенство по фехтовка за ветерани, Варна 2013 Шест дни в Двореца на културата и спорта ще мерят сили ветераните от най-аристократичния от всички спортове! РЕПУБЛИКАНСКО ПЪРВЕНСТВО ПО СИЛОВ ТРИБОЙ, ВАРНА, 14 - 15 СЕПТЕМВРИ 2013РЕПУБЛИКАНСКО ПЪРВЕНСТВО ПО СИЛОВ ТРИБОЙ, ВАРНА, 14 - 15 СЕПТЕМВРИ 2013 Може да наблюдавате директно състезанието! Графикът за първенството е готовГрафикът за първенството е готов РЕПУБЛИКАНСКО ПЪРВЕНСТВО ПО СИЛОВ ТРИБОЙ, ВАРНА, 14 - 15 СЕПТЕМВРИ 2013РЕПУБЛИКАНСКО ПЪРВЕНСТВО ПО СИЛОВ ТРИБОЙ, ВАРНА, 14 - 15 СЕПТЕМВРИ 2013 За радост на любителите на сериозните тежести от Източна България! Отдавна трябваше да се случи нещо такова и във Варна. Доста вода изтече от последния национален турнир по вдигане от лег, организиран от ЖЪЛТО.  Захари Дамянов отново на All American Open - New YorkЗахари Дамянов отново на All American Open - New York    Захари Дамянов работи сериозно по въпроса да обогати колекцията си от спортни трофеи, към която той съвсем скоро прибави Европейската титла за 2013. Държавно лично и отборно първенство по Силов Трибой 2013 г., Първи КръгДържавно лично и отборно първенство по Силов Трибой 2013 г., Първи Кръг Първи кръг от Държавния Личен и Отборен Шампионат по Силов Трибой, в Горна Оряховица. 4 златни, 5 сребърни и 2 бронзови медала за България от Световното първенство по муай тай!4 златни, 5 сребърни и 2 бронзови медала за България от Световното първенство по муай тай! Нашите пак се връщат с пълна кошница от Световното първенство в Тайланд. Световно първенство по Муай Тай 2013. Световно първенство по Муай Тай 2013. Петнадесет бойци ще представят България на Световното първенство по Муай Тай в Тайланд 2013. Отборът е на спортен лагер във Варна. Отборна Европейска титла 2012 за България по муай тайОтборна Европейска титла 2012 за България по муай тай Очакваме достойно представяне и на Европейското по К1 в Турция след четири седмици. Турнир по вдигане на тежести и тласкане на гюле за хора с увреждания 2012Турнир по вдигане на тежести и тласкане на гюле за хора с увреждания 2012 Стела Енева организира традиционния турнир Атлант и тази година. Европейско първенство по муай тай, Варна 2012Европейско първенство по муай тай, Варна 2012 Днес бе официалното откриване на Европейското първенство по муай тай 2012 във Варна. Очакваме много медали за България. Абсолютна европейска титла за Наско Димитров за 2012 !Абсолютна европейска титла за Наско Димитров за 2012 ! Най-добрият културист на Стария континент за 2012 при младежите е българин, казва се Атанас Димитров, родом е от Сливен, учи във Варна и работи в ЖЪЛТО. 100% CASEIN COMPLEX и 100% WHEY COMPLEX - новите протеинови формули от SCITEC NUTRITION100% CASEIN COMPLEX и 100% WHEY COMPLEX - новите протеинови формули от SCITEC NUTRITION WHEY или CASEIN - кой протеин да избера?Правилният отговор е "И двата"! ТУРНИР ПО КУЛТУРИЗЪМ ПЛОВДИВ 21.04.2012ТУРНИР ПО КУЛТУРИЗЪМ ПЛОВДИВ 21.04.2012 Страхотен празник за феновете на този железен спорт. Ясни са нашите представители за предстоящите Балканско и Европейско първенства. Кой е най-вкусният протеинов бар?Кой е най-вкусният протеинов бар? Протеиновите барове OhYeah! получиха най-високата оценка за 2011! Сцената на КАРДИО ФИТ ФЕСТ ЖЪЛТО е вече готова.Сцената на КАРДИО ФИТ ФЕСТ ЖЪЛТО е вече готова. Очакваме ви утре. Започваме в 9,00 с йога, след това боди шейпинг, зумба за деца, балет Елемент, културисти гост-позьори, тае бо трипъл уърк аут, стрийт денс, зумба до 20,00. КАРДИО ФИТ ФЕСТ ЖЪЛТО - партньориКАРДИО ФИТ ФЕСТ ЖЪЛТО - партньори Благодарности за подкрепата! Кои са инструкторите на КАРДИО ФИТ ФЕСТ ЖЪЛТО.Кои са инструкторите на КАРДИО ФИТ ФЕСТ ЖЪЛТО. Ето кой ще води класовете на 24.03.2012. Балет ЕЛЕМЕНТ ще участва на КАРДИО ФИТ ФЕСТ ЖЪЛТОБалет ЕЛЕМЕНТ ще участва на КАРДИО ФИТ ФЕСТ ЖЪЛТО Балет ЕЛЕМЕНТ се представи отлично на  Sofia Dance Fest - две първи и две трети места. И ще уважат КАРДИО ФИТ ФЕСТ ЖЪЛТО с присъствието си. КАРДИО ФИТ ФЕСТ  ЖЪЛТОКАРДИО ФИТ ФЕСТ ЖЪЛТО КАРДИО ФИТ ФЕСТ  ЖЪЛТО ще се случи на 24 март 2012 (събота),  Дворец на културата и спорта, гр. Варна МУТАНТСКИЯТ ЕФЕКТ на Mutant MAYHEMМУТАНТСКИЯТ ЕФЕКТ на Mutant MAYHEM Mutant MAYHEM - неочаквано добра комбинация! PRIMARY NUTRITION отново пусна страхотни нови продукти.PRIMARY NUTRITION отново пусна страхотни нови продукти. Няколко много интересни продукта вече са на пазара - липотропен фетбърнър (без стимуланти), продукти за издръжливост на основата на инозин и ултра модерния бета аланин, комплексен продукт за ставите и костите и др. Най-ефективната FB напитка отново е налична.Най-ефективната FB напитка отново е налична. Отново може да използвате най-мощната легална формула за изгаряне на мазнините. ММА Републиканско първентво 2011ММА Републиканско първентво 2011 Тази есен Републиканското първенство по ММА ще се проведе във Варна! 30 април - Културизъм  и фитнес - квалификация за Балканско и Европейско първенства.30 април - Културизъм и фитнес - квалификация за Балканско и Европейско първенства. Кой ще ни представя на международните първенства тази пролет? БЪЛГАРИЯ: 3 златни, 1 сребърен и 2 бронзови медала на Световното по муай тай в ТАЙЛАНД  2011 !!!БЪЛГАРИЯ: 3 златни, 1 сребърен и 2 бронзови медала на Световното по муай тай в ТАЙЛАНД 2011 !!! БЪЛГАРИЯ: 3 златни, 1 сребърен и 2 бронзови медала на Световното по муай тай в ТАЙЛАНД 2011 ! Новите Новите "ХИДРИ" на RED STAR NUTRITION вече са на пазара.       Обновените хипотонични напитки HYDRA на RED STAR NUTRITION вече са на пазара. Още по-добри..    Държавно първенство по муай тайДържавно първенство по муай тай Държавното първенство по муай тай тази година ще се проведе на 19 и 20 февруари във Варна, с пълната подкрепа на  ЖЪЛТО. Коледни и новогодишни промоцииКоледни и новогодишни промоции -20% намалени е на цените в ЖЪЛТО. Промоцията важи от 13 декември 2010 до 13 януари 2011. ММА в Св. ВласММА в Св. Влас Уникално шоу, уникални битки. С подкрепата на ЖЪЛТО. Наско Димитров вече е част от ЖЪЛТОНаско Димитров вече е част от ЖЪЛТО Един много переспективен състезател има шанса да ползва пълната подкрепа на ЖЪЛТО Рони Колман в СофияРони Колман в София Изложи се като кифладжия без кифли! Една много специална зала Една много специална зала Сряда отвори врати най... Христомир във ВарнаХристомир във Варна Семинар с Христомир Христов във Варна на 27.03.2010 Ще се срути ли ЖЪЛТО в Пловдив?Ще се срути ли ЖЪЛТО в Пловдив? Живота на консултанта е застрашен? Жълто с нов уеб сайтЖълто с нов уеб сайт В момента го тъпчем с информация както еднорък готвач - пълнена пиперка. Очаква се скоро да свършим.